4 juli 2019

Natuurlijk weet je dat Google altijd bezig is om te innoveren en jouw online marketing nog beter inzichtelijk te maken. Daardoor weet jij niet alleen nog beter wie jouw klanten zijn, maar nog beter: Jouw klanten vinden jou gemakkelijker door relevante informatie. Bij InfoTrade zijn wij altijd direct op de hoogte van de allernieuwste wijzigingen. In dit geval is is de nieuwste wijziging: de conversie instelling per campagne. Niet alleen omdat we van nature nieuwsgierig zijn, maar ook omdat wij onze klanten het voordeel van de veranderingen willen geven.

Conversie instelling op campagne niveau

Door middel van de conversie instelling kun je conversie acties opgeven voor een bepaalde campagne of groep campagnes. Voorheen was het alleen mogelijk om alle conversies die in het account stonden te gebruiken voor optimalisatie. Wij leggen het graag uit ter verduidelijking met een voorbeeld. Stel je hebt een campagne lopen voor zakelijk auto leasen en eentje voor privé auto leasen. Op dat moment heb je twee verschillende conversie acties. Eén die de zakelijke auto lease bijhoudt en een andere die de privé auto lease bijhoudt. Nu kun je per campagne optimaliseren en je focussen op het doel wat je hebt gesteld. Het doel kan in dit geval bijvoorbeeld het invullen van het offerte formulier zijn.

Voordelen van conversie actie per campagne

  • Marketing budgets kunnen vele malen beter gescheiden worden.
  • In veel meer detail kunnen bepalen welke conversies worden weergegeven.
  • Bijhouden van conversies in meerdere accounts is eenvoudiger.
  • Smart bidding kun je flexibeler inzetten.

Hoe schakel ik de conversie instelling op campagne niveau in?

Uiteraard in jouw Google Ads account in de campagne waarin je wilt werken. De conversie-instelling voor campagnes kun je op account niveau overschrijven en vervolgens de conversieacties overschrijven voor een bepaalde campagne of groep. Bij de conversies kun je daarna de actie kiezen waarvoor je wilt optimaliseren.

InfoTrade helpt jou met de juiste conversie instelling

Alles wat nieuw is heeft vaak een beetje aandacht nodig. Deze optimalisatie kan zoveel betere conversie realiseren, waarbij je eigenlijk het plan al maakt voor jouw klant of bezoeker. Zij krijgen immers op het juiste moment de juiste informatie en kunnen hierop handelen. Uiteindelijk betekent dit voor jouw bedrijf meer relevante bezoekers op jouw website. Wil jij ook gebruik maken van deze nieuwste functie bij Google, onze experts helpen jouw graag door het uitwisselen en toepassen van onze kennis. Contact krijgen met ons is eenvoudig! Wij zijn op werkdagen van 09:00 – 21:00 uur telefonisch beschikbaar voor al jouw vragen. Wil je liever dat wij contact met jou opnemen, vul dan ons contactformulier in, wij bellen jou heel snel terug!