Kan ik meer likes generen? Is het mogelijk om een specifieke doelgroep aan te spreken op een breed platform? Kan ik mijn online vindbaarheid vergroten? Facebook advertising is het antwoord op deze vragen.

Facebook advertenties zijn inmiddels niet meer weg te denken bij Facebook. Zo’n advertentie biedt een unieke mogelijkheid om het te laten vertonen aan de hand van hele specifieke interesses die je kunt instellen. Ook kun je een campagne bijvoorbeeld specificeren op leeftijd. Het is wel belangrijk om een campagne onder te verdelen in categorieën. Zo houd je het overzicht als je verschillende campagnes hebt lopen op Facebook.

Een goede campagne komt door het testen van meerdere advertenties per campagne. Hierbij is het belangrijk dat je naar de kosten per klik (CPC) en de conversie die hieruit volgt kijkt. Wat kost het en wat levert het op? Ook is het belangrijk om te kijken of de doelgroep juist is afgebakend. Is de doelgroep te groot? Of is je boodschap die je wilt overbrengen correct geformuleerd?

Resultaten analyseren

Het effect van je Facebook campagnes kun je snel en overzichtelijk via Google Analytics analyseren en meten.

Het is belangrijk om je advertentie en de kosten per klik (CPC) hiervan in de gaten te houden. Als de doorklikratio (CTR) hoger is dan kosten per klik  (CPC), is het verstandig om bijvoorbeeld de afbeelding te veranderen. Het is belangrijk om je doelgroep te blijven triggeren door je advertentie zo interessant mogelijk te houden.

Wij kunnen voor jou een volledige Facebook campagne opzetten en beheren. Onze werkwijze ziet er als volgt uit:

  • Bepalen van de doelgroep met daarbij de juiste specifieke interesses, leeftijd, etc.
  • Schrijven van verschillende advertentieteksten per campagne
  • Voortdurend meten en analyseren van de resultaten

Een volledige Facebook campagne opzetten door InfoTrade geeft gegarandeerd succes!

Heb je vragen of wil je de mogelijkheden bespreken? Bel ons op 023 540 6085 of stuur een bericht via het contactformulier.