24 juli 2018

Zones in Google Tag Manager

Google Tag Manager is sinds kort uitgebreid met eigenlijk een nieuwe “laag” in de containers die je hebt aangemaakt. Maak je nog geen gebruik van Google Tag Manager? Dan leggen wij dit precies uit op onze pagina Google Tag Manager, we raden het inmiddels aan al onze klanten aan!

Wat is een zone?

In Google Tag Manager maak je gebruik van zogenoemde containers voor jouw website of mobiele app. In de container staan alle tags, triggers en configuraties die zijn aangemaakt voor een specifieke website.

Een zone maak je wanneer je één of meerdere containers in een bestaande (hoofd)container wilt plaatsen. Daarbij wordt dan de extra container een zone genoemd. Doordat de container het volledige script al bevat hoef je deze code niet nogmaals in te voeren, je stelt in de zone dan wel de nieuwe grenzen in die jij bepaalt.

Voordelen van zones in Google Tag Manager

  • Als niet alle tags en triggers voor iedere pagina op de website gelden
  • Indien er wordt gewerkt met meerdere domeinen
  • Mochten er meerdere teams werken het onderhoud kunnen de rechten aangepast worden per zone
  • De mogelijkheid om verschillende soorten pixels te splitsen
  • Meer overzicht
  • Relevante informatie per pagina van de website

Meer informatie over zones?

Het team van InfoTrade legt graag het een en ander aan u uit. Voor diverse bedrijven richten wij inmiddels de Google Tag Manager in en ook met het creëren van zones genereert u relevante informatie en data uit de bezoekers die uw website bezochten.

Bij ons staat de koffie altijd klaar op ons prachtige kantoor in Haarlem, neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.