24 juli 2018

Zones in Google Tag Manager

Google Tag Manager is sinds kort uitgebreid met een nieuwe “laag” in de containers die je hebt aangemaakt. Maak je nog geen gebruik van Google Tag Manager? Dan leggen wij dit precies uit op onze pagina Google Tag Manager. Gezien de vele voordelen raden het aan al onze klanten aan!

Wat is een zone?

In Google Tag Manager maak je gebruik van zogenoemde containers voor jouw website of mobiele app. In zo’n container staan alle tags, triggers en configuraties die zijn aangemaakt voor een specifieke website.

Een zone maak je wanneer je één of meerdere containers in een bestaande (hoofd)container wilt plaatsen. Daarbij wordt de extra container dan een zone genoemd. Doordat de container het volledige script al bevat hoef je de Tag Manager code niet nogmaals te plaatsen. Je stelt in de zone nieuwe grenzen in die jijzelf bepaalt.

Voordelen van zones in Google Tag Manager

  • Niet alle tags en triggers hoeven voor iedere pagina op de website te gelden.
  • Er kan gewerkt worden met meerdere domeinen.
  • De bewerk- en publiceerrechten kunnen per zone worden aangepast.
  • Verschillende soorten pixels kunnen worden gesplitst
  • Er is meer overzicht
  • Relevante informatie per pagina van de website

Meer informatie over zones?

InfoTrade heeft voor een groot aantal bedrijven Google Tag Manager ingericht en ons team legt graag het een en ander aan u uit. Met het creëren van zones genereert u relevante informatie en data uit de bezoekers die uw website hebben bezocht.

De koffie staat altijd klaar in ons prachtige kantoor in Haarlem. Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.