11 december 2018

De bovenstaande vraag wordt ons veel gesteld. We hebben hier uiteraard onderzoek naar gedaan en ons antwoord in een volmondig “JA”. Het levert namelijk meer online zichtbaarheid, meer omzet en meer conversie op en kost bovendien weinig. We leggen je graag uit waarom wij denken dat het vertonen van Google Ads advertenties bij zoekopdrachten naar jouw bedrijfsnaam verstandig is.

Relatief goedkoop

Een bedrijfsnaamcampagne heeft altijd een hoog doorklikpercentage (relatief veel klikken op het aantal vertoningen) en daardoor een hoge kwaliteitsscore. Door de grote relevantie met jouw eigen site laat Google advertentie van deze bedrijfsnaamcampagne bovenaan de zoekresultaatpagina staan. Mede door de grote relevantie en hoge kwaliteitsscore zijn de kosten per klik in de meeste gevallen laag.

Verlies geen sitebezoek en omzet aan een concurrent

Zo’n bedrijfsnaamcampagne voorkomt ook dat de advertenties van een concurrent boven je staan bij een zoekopdracht naar jouw bedrijfsnaam. Als dat gebeurt pakt die concurrent een hoop sitebezoek en omzet van je af. Veel mensen klikken namelijk op het bovenste zoekresultaat. Dit gebeurt ook als je in de organische zoekresultaten wel bovenaan staat. Google Ads advertenties worden boven die organische zoekresultaten vertoond en vallen dus erg op. We adviseren hierdoor om geen risico te nemen. De kans dat jouw concurrenten een campagne starten op jouw bedrijfsnaam is altijd aanwezig en we zien dit regelmatig gebeuren.

Geef potentiële klanten een goed gevoel

Wat is er mooier dan een gehele eerste zoekresultaatpagina met jouw bedrijfsnaam? Dat geeft potentiële klanten een goed gevoel waardoor ze sneller zaken met jou willen doen. Met een Google Ads campagne op jouw bedrijfsnaam is dit prima te realiseren.

Effect op andere campagnes

Het hoge doorklikpercentage en de hoge kwaliteitsscore van een bedrijfsnaamcampagne kan ook het effect en rendement van je lopende en toekomstige Google Ads campagnes positief beïnvloeden. Ondanks het feit dat Google aangeeft dat er geen kwaliteitsscore op campagneniveau wordt bijgehouden hebben we dit effect al vaak gezien bij onze klanten.

Waarom Google Ads met jouw bedrijfsnaam?

  • Lage kosten: De kosten per klik zijn in de meeste gevallen laag.
  • Hogere omzet: De grote relevantie en vindbaarheid zal meer conversies en omzet voor je site opleveren.
  • Meer sitebezoek: Gezien de hoge positie levert het veel sitebezoek op, ook als een concurrent jouw bedrijfsnaam gebruikt
  • Goed gevoel: De goede vindbaarheid geeft potentiële klanten een goed gevoel over jouw bedrijf.

Conclusie

We adviseren dus om zeker een Google Ads campagne met jouw bedrijfsnaam te gebruiken! Het sitebezoek en de omzet zullen stijgen en de extra kosten in Google Ads zijn laag.

Informatie over Google Ads met jouw bedrijfsnaam?

InfoTrade helpt jou graag met een goed ingerichte Google Ads campagne, waarbij onze adviseurs je altijd met raad en daad ter zijde staan. Via onze contactpagina kun je jouw vraag alvast stellen en nemen we snel contact met je op. Telefonisch kun je via 023 540 6085 direct contact met ons hebben. We maken het liefst een persoonlijke afspraak, omdat we je graag beter leren kennen.