Juist omdat het adverteren op Pinterest nog relatief nieuw is, dienen zich mogelijkheden aan om in te stappen en er als bedrijf als één van de eersten bij te zijn! Jouw merknaam vergroot je nu op een platform wat nog steeds gestaag groeit en er dagelijks gebruikers bij krijgt. Leent jouw product zich goed voor het geven van inspiratie en is jouw bedrijf net als Pinterest visueel ingesteld? Dan geeft Pinterest prachtige mogelijkheden tot het geven van inspiratie en vervolgens het kopen van jouw product. Je boort hiermee nieuwe doelgroepen aan, die je via andere sociale media minder goed zou bereiken.

 

Tips om te adverteren op Pinterest

Wij zijn er uiteraard al sinds de mogelijkheid tot adverteren mee aan de slag gegaan, zodat we jou gedegen en geteste informatie kunnen geven. Wij kwamen tot een aantal conclusies en tips, waarmee wij jouw bedrijf kunnen helpen aan het bereiken van een hele nieuwe doelgroep.

  1. Laat jouw bezoekers landen op een productpagina. Pinterest is een platform met inspiratie en de daarbij behorende producten. Een bezoeker die actie zoekt, wil ook op die manier op jouw site belanden.
  2. Zorg voor een Pinterest tag op jouw website, met de daarbij behorende check-out, winkelmandje en aankoop code.
  3. Meet in Google Analytics op conversies en niet op clicks. De zogeheten “Pinners” zoeken inspiratie, slaan op en beslissen later. Dit is duidelijk anders dan op andere social media kanalen.
  4. Gebruik minimaal 25 keywords en daarnaast ook interesse categorieën.
  5. Het gebruik van de keywords in advertentieteksten en in de moodboards werkt uitstekend .
  6. Maak een combinatie met Paid Pinterest en SEO integratie op jouw website.
  7. Een Keyword analyse is van groot belang, pas deze aan op basis van de best presterende woorden.
  8. Plaats je filmpjes? Maak ze zo kort mogelijk en gebruik altijd ondertitels.
  9. Ook als je pagina nog niet helemaal gevuld is, gewoon doen en heb geduld! Wij zijn ervan overtuigd dat je een hele nieuwe doelgroep gaat bereiken.

Pinterest Facts & Figures

Zoals je weet zijn wij dol op feiten en delen deze ook graag met jou, niet alleen omdat het interessant is, maar ook om te laten zien dat Pinterest voor jouw bedrijf wellicht een mooi medium is om jouw online horizon nog verder te verbreden.

  • Van de ruim 2 miljard zoekopdrachten is 97% niet merk-gerelateerd, waardoor jij bezoekers kunt attenderen op jouw product.
  • Pinterest biedt de mogelijkheid om categorieën te claimen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan “beach wear”, “doe het zelf”, “BBQ recepten”, “kantoorinrichting” etc..
  • Koopintentie is beduidend hoger, de zoektocht begint uiteindelijk met de intentie om te kopen. Met andere woorden, deze click is waardevoller.
  • Doordat de focus niet merk-gerelateerd is liggen de advertentiekosten lager.
  • Pinterest is een waardevol platform voor E-Commerce winkels, omdat de koop intentie hoog ligt.
  • 81% van de Pinterest gebruikers is vrouw.
  • Per bezoek besteedt een gebruiker ruim 14 minuten op Pinterest
  • Wereldwijd worden per maand 100 miljard pins geplaatst
  • Door ruim 200 miljoen gebruikers per maand
  • De gemiddelde Pinterest gebruiker is tussen de 20 en 39 jaar

Hulp bij adverteren op Pinterest

Het liefste wat wij doen is jou helpen met het behalen van nog betere online resultaten. Daarom hebben wij ons al maanden verdiept in de nieuwe kansen die ontstaan door adverteren op Pinterest. Wil jij ook deze kans benutten en daarbij onze hulp inschakelen? Via ons contactformulier kun je alvast jouw vraag kwijt. Wij zorgen dat wij zo snel als mogelijk contact met jou opnemen. Kun je niet wachten? Dan zijn wij telefonisch op werkdagen van 9:00 uur tot 21:00 uur bereikbaar op 023 540 60 85.