Tips & Tricks zodat je Social media posts gezien worden

De lengte en structuur

Volgens onderzoek van SocialMediaToday is de ultieme lengte van een bericht tussen de 6 en 9 woorden. De structuur is het beste als je die als volgt aanhoudt:

nummer of trigger woord + bijvoeglijk naamwoord + keyword + belofte

Het kan er dus bijvoorbeeld als volgt uitzien:

“6 bewezen manieren die je helpen met het maken van een perfecte campagne”

Woorden en tekens die het goed doen

De volgende woorden zorgen volgens het onderzoek ervoor dat je berichten beter worden gelezen. Qua bijvoeglijke naamwoorden zijn goed scorende woorden:

  • Gratis, simpele, beste

Voor zelfstandig naamwoorden:

  • Experts, feiten, ideeën

En als je kijkt naar de werkwoorden die goed scoren

  • Groei, leer, optimaliseer

Ook kan een uitroepteken of vraagteken het goed doen. Ook tekens als “-” en “:” zorgen voor meer engagement met het bericht. Bijvoorbeeld: “Online marketing: wat zijn de nieuwste ontwikkelingen?”

Hashtags en vermeldingen

Als je een bericht plaatst, waar je het ook hebt over een samenwerking met een bedrijf of persoon, is het goed om die te taggen. En vergeet niet om ook hashtags te gebruiken. Maar aangeraden wordt om niet meer dan 2 hashtags in een bericht te gebruiken. En kijk van te voren of mensen over die hashtag praten en of er geen negativiteit aan die hashtag zit.