19 september 2019

Hoe komt de klant bij jou in de showroom?

Het is natuurlijk handig om te weten hoe jouw showroom bezoekers bij jou terecht zijn gekomen. Dat kun je vragen tijdens een gesprek als ze eenmaal binnen zijn, maar nog leuker dat je dit kunt meten via Google Ads en Store Visits. Wilbert Philippo heeft deze mogelijkheid uiteengezet tijdens het Nationaal Dealers Holding Event. Wilbert spreekt namens Leasevergelijker, LeaseTrader en InfoTrade en is bij deze ondernemingen de drijvende kracht.

Digitaal begeleiden van het aankoopproces

InfoTrade helpt onder andere autodealers met het online vinden en krijgen van potentiële kopers. Hierdoor kun jij in de eerste instantie de weg zien die een koper bewandelt voordat hij of zij de autoshowroom daadwerkelijk binnenstapt.

Informeren over digitale ontwikkelingen

De digitale ontwikkelingen gaan de laatste jaren immens snel. Google wordt steeds intelligenter waardoor de nieuwe mogelijkheden voor bijvoorbeeld autodealers uitstekend kunnen helpen. Door deze ontwikkelingen op de voet te volgen kun je eenvoudig voorlopen op de concurrent.

Meten is weten

Door resultaten te laten zien bij andere ondernemers en de daarbij behorende cijfers en getallen, kunnen wij ondernemingen helpen. Meten is weten en doordat wij al 20 jaar ervaring hebben, weten wij exact waar de winst naar de zoektocht van kopers behaald kan worden. Wij adviseren niet alleen, maar kunnen door praktijkvoorbeelden onderbouwen wat het beste is voor jouw merk of bedrijf.

Digitale automotive tools

Om het verkoop proces te verbeteren zijn er een aantal tools waarmee er meer winst gehaald kan worden. Uiteindelijk is dat waar het allemaal om draait natuurlijk. Uit onderzoeken blijkt dat potentiële kopers, of dit nu auto’s zijn of andere zaken, er soms wel 900 (!) online contact momenten die te maken hebben met de aanschaf van een product. Dit kunnen onder andere zijn:

  • Zoekopdracht bij Google
  • Video bekijken

Het is daarom zaak om als merk, bedrijf of onderneming bij zoveel mogelijk contactmomenten aanwezig te zijn. InfoTrade helpt ondernemingen om de online contactmomenten te vinden en te zorgen dat je zichtbaar bent voor de desbetreffende klant.

Hoe komt de klant bij jou naar binnen?

Het is belangrijk om te weten, voor zowel een marketeer als de ondernemer, hoe een klant bij jou terecht is gekomen. Met het product van Google “Store Visits” kun je exact zien welke contactmomenten een koper heeft gehad. Hierdoor kun je strategieën in de toekomst verder aanpassen en daarmee zorgen voor nog meer belangrijke online contactmomenten.

Store Visits, belangrijke informatie bij de showroom

Als iemand op zijn of haar computer, laptop of mobiele telefoon op jouw Google advertentie heeft geklikt dan wordt dit opgeslagen. Als deze persoon vervolgens jouw showroom binnen komt lopen, uiteraard met de mobiele telefoon op zak, dan kun je op basis van GPS en WiFi signalen zien wanneer en waar de advertentie is gezien.

Wil jij weten wat jouw marketingbudget oplevert?

Dat kan nu via Store Visits van Google. Een prachtige tool die zowel door de automotive branche als voor iedere andere branche kan bepalen wat het marketing budget daadwerkelijk oplevert. Uiteindelijk gaat het om de klant die jouw showroom, winkel of bedrijf binnenstapt. De mogelijkheden zijn hierdoor eindeloos en het is eenvoudiger om te zien welke online marketing acties succesvol waren. Budgetten kunnen snel aangepast worden, zodat jouw potentiële klant jou goed en snel weet te vinden.

Store Visits inzetten met InfoTrade

Wil jij ook gebruikmaken van deze prachtige functie van Google, onze experts helpen jou graag door het uitwisselen en toepassen van onze automotive kennis. Contact krijgen met ons is eenvoudig! Wij zijn op werkdagen van 09:00 – 21:00 uur telefonisch beschikbaar voor al jouw vragen. Wil je liever dat wij contact met jou opnemen, vul dan ons contactformulier in. Wij bellen jou heel snel terug!