3 juli 2017

Je bedrijfspagina op Facebook kan veel bijdragen aan het succes van jouw bedrijf. Het is daarom belangrijk om veel likes te hebben, maar; kwantiteit gaat wel boven kwaliteit. Je kunt veel likes hebben, maar mensen die eigenlijk niet echt geïnteresseerd zijn in je product of dienst, hechten uiteindelijk ook geen waarde aan je pagina en heb je dus niet de benodigde interactie die je wilt. Dus, hoe pak je het aan? Wat kun je beter wél doen om meer likes op Facebook te krijgen en wat juist niet?

Acties op Facebook voor meer likes

Het eerste wat opkomt bij wat niet, zijn de Like&Win acties. Deze acties staan namelijk niet positief bekend. Het is vaak ingezet als lokmiddel om mensen te lokken naar de pagina, om vervolgens na enige tijd de paginanaam te veranderen. Uiteindelijk heb je dan een onbekende pagina geliked, waar je dus geen interesse in hebt. Dat is dan ook waarom Facebook dit soort acties weert. Het bevat namelijk geen relevante content en het levert ook geen volgers op die echt geïnteresseerd zijn. En dat is juist wat je wél wilt.

Kom met eigen content

Wat je wel kunt doen? Met goede en actuele content komen waardoor mensen reageren op jouw berichten. Dit creëert interactie en dat zorgt er weer voor dat je berichten bij die mensen meer getoond worden. Daarnaast is het aantal likes minder belangrijk geworden. Het gaat nu om de kwaliteit van die likes op je Facebook pagina. Ook dat zorgt voor meer interactie, omdat die mensen dan ook echt geïnteresseerd zijn. Je berichten moeten, naast relevant content, ook voorzien zijn van een goede foto of video. Je ziet met de komst van bijvoorbeeld Instagram dat het meer reacties oproept. Zorg wel voor goed beeld en creëer altijd zelf je beeld en video materiaal. Wil je aan de slag met video, zoals adverteren op Youtube? InfoTrade heeft ervaring en ideeën die we graag inzetten voor jou!

Je kunt natuurlijk ook berichten promoten, de kans is dan groter dat je doelgroep je bericht ziet. Likes kopen raden we af, omdat dus blijkt dat veel likes echt niet positief hoeft te zijn voor je Facebook pagina. En last, vergeet niet om al je Social Media pagina’s te linken. Zet het in de handtekening van je e-mail, deel het op al je Social Media kanalen.

En natuurlijk kan je ook een Facebook campagne starten, die wij graag samen met je bedenken en opzetten!