Wat is Google Tag Manager?

Google Tag Manager is een compleet online marketing tool van Google waarmee je exact kunt volgens wat bezoekers op jouw site doen. Je kunt eenmalig de Google Tag Manager code op iedere gewenste pagina van jouw website kunt plaatsen en hierin aangeven welke informatie je zou willen krijgen. Denk hieraan aan bijvoorbeeld paginabezoeken, klikken op links, het aanvragen van offertes en verlaten winkelmandjes.
Hiervoor heb je uiteraard een Google account nodig en ben je al bekend met Google Analytics.

Wat kun je met Google Tag Manager?

Na de installatie van Google Tag Manager en de koppeling aan jouw Google Analytics account gaat er een wereld voor je open! Vanaf dit moment ben je zelf in staat om de informatie te analyseren en te gebruiken. Deze tool stelt je in staat om Adwords,  Facebook en LinkedIn advertenties te personaliseren op basis van het gedrag van bezoekers op de website.

Google Tag Manager is een ongelofelijke krachtige tool! Behalve het plaatsen van marketing tags kun je bijvoorbeeld zien wat de conversies zijn vanaf smartphones. Maar ook stelt de tool je in staat om te bepalen hoeveel de externe kliks waard zijn, indien je bijvoorbeeld producten verkoopt op Bol.com of Amazon. Met andere woorden: de inzichten die je kunt krijgen kunnen van grote waarde zijn voor de groei van jouw bedrijf.

Voordelen van Google Tag Manager

Gratis: Google Tag Manager is net zoals Google Analytics gratis en een zeer complete tool.

Snel: Met de Google Tag Manager plaats je een kleine code op je website, Google regelt de rest voor je.

Minder afhankelijk van IT specialisten: Je hebt slecht eenmaal de webbouwer nodig, alleen om de code van Google Tag Manager in jouw site te laten plaatsen.

Betrouwbaar: Voordat de code live gaat is het verplicht om de code eerst te testen. Hiermee voorkom je een slecht geplaatste code en zal de website altijd bereikbaar blijven.

Hoe helpt InfoTrade jou met Google Tag Manager?

InfoTrade helpt jou met de juiste instellingen, het aanmaken van het account  en vervolgens de voortgang van de instellingen. Onze online marketeers zijn opgeleid, getraind en willen graag de ervaring die zij hebben met onze klanten delen.

Samen maken wij een plan en bepalen we van welke informatie je wilt volgen. Bijvoorbeeld; Facebook, Twitter en LinkedIn conversies.

Ook over alle nieuwe functies binnen Google Tag Manager vertellen wij graag meer: lees gerust onze laatste blog over Zones in Google Tag Manager

Bij InfoTrade kun je online of offline contact zoeken! Heel graag helpen wij jou in de wereld van Online marketing.