Als je denkt aan het opzetten van een betaalde campagne, dan denk je al gauw om deze in te zetten op een platform zoals Facebook, Youtube en Google AdWords. Maar heb je ook al eens aan Pinterest gedacht? Het is namelijk ook mogelijk om op Pinterest te adverteren via het promoten van je pins! Helaas is het op dit moment alleen nog mogelijk in Amerika. Zodra adverteren op Pinterest ook mogelijk wordt in Nederland is InfoTrade, dé specialist in adverteren, the place to go to!

Adverteren op Pinterest

Pinterest, met een zeer actieve gebruikersbasis die geïnteresseerd is in specifieke content. Toch is het vaak voor veel bedrijven nog onbekend terrein. Gelukkig kan InfoTrade met haar kennis en ervaring hier uitkomst bieden!

Bij Pinterest heb je een overzicht waar je pins kunt zien van onderwerpen en personen die je volgt. Ook zie je pins die zijn ‘voorgesteld voor jou’. Deze zijn gebaseerd op de volgers en onderwerpen die je interessant vindt. Verder zijn dus pins die gepromoot zijn, zichtbaar in dat overzicht. Die pins zijn door bedrijven geplaatst die er elke keer voor betalen als iemand op die pin klikt. Je kunt bij deze pins keywords toevoegen en specifiek targetten zodat de zichtbaarheid vermeerdert.

Het testen van je campagne

Het is belangrijk om je campagne met verschillende variabelen van advertenties te testen. Pinterest is namelijk een visuele site en je weet nooit zeker  welke foto’s aanslaan bij jouw doelgroep. Zo kijkt InfoTrade via verschillende testen wat de best werkende advertentie is en wat jouw bedrijf dus het gewenste resultaat oplevert.

Je kunt call-to-action’s toevoegen, mits ze niet al te commercieel zijn. Pinterest is namelijk een platform dat men gebruikt voor mooie beelden en creatieve ideeën, niet om volgespamd te worden met advertenties. Daarnaast is het belangrijk om oog te hebben voor design en de gebruikers van de site te begrijpen. Met de juiste strategie kan Pinterest zeker voor goede leads naar je website zorgen!

Pin it to win it!

Pinterest mag dan vergeleken met Facebook bijvoorbeeld, een relatief nieuw netwerk zijn, het heeft wel een exponentiële groei laten zien in korte tijd. Pinterest heeft meer dan 72 miljoen gebruikers die elke dag actief zijn en interesse hebben in specifieke content waar jij op kunt targetten. Als dit platform blijft uitbreiden met nieuwe features voor zowel de adverteerders als de gebruikers, kan het nog groter worden.

InfoTrade neemt graag met jou de juiste strategie door voor de beste advertentiemogelijkheden op Pinterest. Daarnaast kunnen we je ook helpen met het adverteren zelf! Heb je vragen? Bel ons op 023 540 6085 of stuur een bericht via het contactformulier.