Wil jij weten hoe jij er online voor staat? Laat ons dan een uitgebreide analyse maken. Met deze analyse weet jij hoe jouw bedrijf online scoort ten opzichte van de concurrentie. Op welke gebieden zet jij de toon en op welke gebieden is de concurrent wellicht sterker (en waarom). Een goede concurrentieanalyse is van grote waarde bij het bepalen van een goede online strategie en onmisbaar als je voor grote investeringen staat zoals een nieuwe website. 

Deze concurrentieanalyse maakt gebruik van diverse bronnen waaronder Semrush, Google Trends en Google Ads. Daarnaast wordt er een uitgebreide handmatige analyse gemaakt door een online marketing consultant van InfoTrade. 

De kosten

De eenmalige kosten voor een online concurrentieanalyse zijn: €1800,-

Onderdelen van deze analyse

  • Uitgebreid profiel van jouw websitebezoekers 
  • Jouw website versus websites van vijf* concurrenten: Hoe is het totale websiteverkeer onderling verdeeld en waar komt het websiteverkeer vandaan? Denk daarbij aan o.a. betaald websiteverkeer, organische websiteverkeer, links, verkeer via social media, etc. 
  • Jouw website versus websites van twee* van je belangrijkste concurrenten: Kwaliteit van het websiteverkeer met bijvoorbeeld tijd op de site en bounce, aandeel desktop / mobiel, verkeersbronnen. 
  • Budget online advertising (schatting) 
  • Share of clicks (indien je Google Ads inzet en wij toegang hebben tot jouw account) 
  • Analyse social media: Welke concurrenten zijn sterk op het gebied van social media? Welke social media gebruiken dit? Hoe gebruiken ze social media? Hoe presteren ze naast websiteverkeer in termen van volgers en likes? 
  • Analyse organisch backlinks: Welke sterke backlinks gebruiken de concurrenten om organisch hun positie te verstevigen. 
  • Analyse van jouw website en de concurrerende websites op basis van 5 punten (CRO of Conversion Rate Optimization): 
    1. Is de waardepropositie meteen duidelijk?
    2. Kan de gebruiker snel en makkelijk de voor hem belangrijke informatie vinden?
    3. Zijn er goede call to actions?
    4. Wat is er te zeggen over het gebruikte beeldmateriaal?
    5. Wat is er te zeggen over de content? 

De concurrentieanalyse wordt naast digitaal ook in tweevoud en full colour geleverd op kwalitatief hoogwaardig papier. 

* We verstrekken een overzicht van 20 online concurrenten. Jij geeft zelf aan van welke daarvan of eventueel aangevuld met andere concurrenten, je graag een concurrentieanalyse zou willen ontvangen.

Wil je een voorbeeld ontvangen?

Onze specialisten weten wat belangrijk is bij het uitvoeren van een online concurrentieanalyse voor jouw bedrijf. Bij interesse kun je contact opnemen met een van onze specialisten. Zij kunnen jou voorzien van een voorbeeld online concurrentieanalyse, zodat je een beter beeld hebt van de uitkomst. Je kunt ons bereiken via ons contactformulier en op werkdagen telefonisch tussen 09:00 en 21:00 uur op 023-5406085.