Het bekend maken van je product of merk bij je (potentiële) doelgroep is iets om zeker op te focussen. Daardoor groeit je naamsbekendheid en dus ook je bedrijf. Maar, hoe maak je jezelf bekend bij deze doelgroep? Zet AdWords Branding in voor je campagne!

AdWords branding inzetten

Het effect van branding is niet direct te meten in de vorm van omzet. Toch is het een gemiste kans als je geen branding campagnes inzet. Het is belangrijk om deze campagnes af te bakenen op merknaam. Op de lange termijn zal de naamsbekendheid die je hiermee bereikt voor meer en loyale klanten zorgen. Zo blijft jouw bedrijf groeien.

Google Display

Om een branding campagne te realiseren, kan je Google Display inzetten. Deze advertenties zijn altijd met beeld. Dat kunnen statische afbeeldingen zijn of animaties, net wat je wilt. Dit soort advertenties leveren meer bereik en naamsbekendheid op bij je potentiële klanten dan advertenties zonder beeld.

Via het instellen van de interesses van je (potentiële) doelgroep, leren klanten jouw merk kennen, zien ze je aanbod en kunnen tot conversie overgaan. Het Google Display netwerk omvat miljoenen websites en blogs, waaronder ook Youtube en Gmail. Op deze manier zal je zeker de gewenste doelgroep bereiken. Om strategisch te werk te gaan, moet je de boodschap die je wilt overbrengen op het juiste moment en op de juiste locatie aan je potentiële doelgroep laten zien. Wij kunnen je daarbij helpen.

Om deel uit te kunnen maken van dit netwerk, moet je wel advertentieruimte kopen. Dat doet InfoTrade graag voor je. Wij doen dit via een Google netwerk of Demand Side Platform (DSP). Het Demand Side Platform is een systeem (software) waar wij online advertenties voor je in kunnen kopen. Hier worden ook je campagnes in beheerd.

Heb je vragen of wil je de mogelijkheden bespreken over je Google AdWords campagnes? Bel ons op 023 540 6085 of stuur een bericht via het contactformulier.