Het bekend maken van je product of je merk bij je (potentiële) doelgroep is iets om zeker op te focussen. Hoe maak je jezelf bekend bij deze doelgroep? Zet AdWords Branding in voor je campagne!

AdWords branding inzetten

Het effect van branding is niet direct te meten in de vorm van omzet. Toch is het een gemiste kans als je branding campagnes niet inzet. Het is belangrijk om deze campagne af te bakenen op merknaam. Op de lange termijn zal deze naamsbekendheid voor meer en loyale klanten zorgen. En dat houdt je bedrijf natuurlijk draaiende.

Google Display

Om een branding campagne te realiseren, kun je Google Display inzetten. Deze advertenties zijn altijd met beeld, of het nou statische afbeeldingen zijn of animaties, je kunt er alle kanten mee op. Dit soort advertenties leveren dus meer bereik en naamsbekendheid op bij je potentiële klanten.

Via het instellen van de interesses van je (potentiële) doelgroep, zorg je ervoor dat klanten je merk leren kennen, je aanbod kunnen zien en eventueel tot conversie overgaan. Het Google Display netwerk omvat miljoenen websites en blogs, maar ook Youtube en Gmail valt onder dit bereik. Hiermee is de juiste doelgroep te vinden die je wilt bereiken. Om strategisch te werk te gaan, kun je de boodschap die je wilt overbrengen op het juiste moment en op de juiste locatie aan je potentiële doelgroep laten zien.

Om deel uit te kunnen maken van dit netwerk, moet je wel advertentieruimte kopen. Dat doet InfoTrade graag voor je. Wij doen dit via een Google netwerk of Demand Side Platform (DSP). De Demand Side Platform is een systeem (software) waar wij die online advertenties inkopen voor je. Hier worden ook je campagnes in beheerd.

Heb je vragen of wil je de mogelijkheden bespreken over je Google AdWords campagnes? Bel ons op 023 540 6085 of stuur een bericht via het contactformulier.