Je doelgroep bepalen voor Facebook Advertising is een heel proces. Want Facebook geeft je zoveel mogelijkheden met het instellen van je advertenties, dat het soms even zoeken kan zijn wat nu de beste doelgroep is voor jouw advertentie. En, om je doelgroep zo in te stellen dat er geen budget verloren gaat aan onnodige clicks, is ook nog een aardige klus. Wij bij InfoTrade helpen je graag verder met het bepalen van je doelgroep en doelgroep optimalisatie!

De juiste doelgroepstrategie

Het begint bij het instellen van de juiste doelgroepstrategie. Wij kijken samen met jou naar de verschillende doelgroepen en het budget wat je beschikbaar stelt. Kies je voor een brede of specifieke doelgroep? Bij brede doelgroep segmentering, kies je daarbij ook voor conversieoptimalisatie. Dat is dan de beste manier om dat optimaal te benaderen. Kies je om te specificeren, dan kun je al succes hebben met 100 mensen. Hierbij is de kwaliteit van de gekozen doelgroep belangrijker dan de omvang van je doelgroep. Om dit te bepalen, zullen wij kijken wat de beste optie is, passende bij jouw campagne en doelen die je wilt behalen.

Het instellen van de doelgroep, hangt ook af van je budget en hoe snel je kunt en wilt groeien. Focus je je eerst op de ‘warme’ doelgroepen (bij deze mensen is het het meest logisch om te converteren bij jou, want ze kennen je al), of focus je je op een ‘koude’ doelgroep (creëer een groter bereik, groei sneller)?

Doelgroep optimalisatie, waar leg je de focus?

De juiste focus vinden is van belang bij het bepalen en optimaliseren van de doelgroep. Zo kun je je op de volgende doelgroepen focussen:

  • Target bezoekers van je website die een specifieke pagina hebben bezocht. Hier kun je een call-to-action aan toevoegen.
  • Target de bezoekers van je blog met een relevant onderwerp. Blogs gaan altijd over een specifieke categorie. Mensen kunnen hun interesses aantonen op Facebook, en als deze overeenkomt met je blog, kun je die daaraan koppelen.
  • Groepeer al je websitebezoekers. Die mensen hebben namelijk kort geleden kennis gemaakt met jouw website en zijn opnieuw te triggeren met een advertentie van jouw merk en producten.
  • Target je bestaande klanten. Deze doelgroep vertrouwt je, omdat ze al een aankoop heeft gedaan bij je. Hiermee promoot je jezelf en laat je zien welke producten of diensten je nog meer aanbiedt.
  • Target de mailinglijst die je al hebt, ook op Facebook. De gemiddelde open rate van je mailing kan soms laag uitvallen. Om die mensen alsnog te bereiken, kun je via Facebook Advertising ze toch kennis laten maken met je merk en je producten of diensten.
  • Zet Facebook’s demografie, interesses en gedrag in. De mensen die je hiermee bereikt, zijn vooral koud; ze kennen je merk en producten niet. De duur tot converteren is misschien langer en vaak duurder, maar zo maak je jezelf wel bekend bij een nieuw publiek!

Het instellen van je doelgroep op Facebook en doelgroep optimalisatie is daarom een enorme klus. De specialisten bij InfoTrade hebben met hun ervaring meerdere bedrijven geholpen met het opzetten en optimaliseren van de juiste doelgroepen en kunnen dat ook voor jou doen! Wij zien als eerste de nieuwste updates en vernieuwingen van Facebook en passen het gelijk toe bij jou. Hierdoor blijf je op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en doordat het meteen wordt toegepast, loop je voor op de concurrentie!

Als je vragen hebt, bel ons gerust op 023 540 6085 of stuur een bericht via het contactformulier.