Wat bezoekers op je website doen is essentieel om te weten. Kunnen zij vinden waar zij naar zoeken? Waar haken je bezoekers af (en heb je dus weinig conversie) ? Antwoorden krijgen op deze vragen krijg je door het inzetten van conversie optimalisatie. Dezelfde marketing inspanningen zullen resulteren in meer omzet voor je bedrijf!

Website scan

De specialisten van InfoTrade zullen aandachtig de website scannen en zo in kaart brengen waar mogelijke verbeterpunten zitten. InfoTrade geeft adviezen over hoe de knelpunten het beste opgelost kunnen worden. Met het uiteindelijke doel voor ogen om de bezoekers langer op de website te laten blijven, terug te laten keren en dat ze dus converteren!

Case ToneControl

Real-time gepersonaliseerde productaanbevelingen op de website (homepage, productpagina;’s en winkelmand), het sturen van een e-mail naar winkelmandverlaters een een “back in stock reminder” hebben ervoor gezorgd dat mensen sneller vinden wat ze zoeken en dat relevante cross-sell artikelen worden getoond.
Toon, ToneControl
Naar case omschrijving

Conversie optimalisatie testen

Als de knel- en verbeterpunten in kaart zijn gebracht, is het tijd om deze te testen! InfoTrade beschikt over verschillende tools om de website te testen. Zo voeren wij A/B en Multivariatie testen uit waarbij dezelfde pagina met verschillende elementen tegen elkaar worden getest. Zo kunnen we zien bij welke versies de bezoekers het beste converteren. Wist je dat een simpele verandering in de kleur van een knop kan al tot 30% meer conversies leiden? En deze conversies zijn en worden steeds belangrijker. Dat ogenschijnlijk kleine aanpassingen een grote invloed daarop uit kunnen oefenen, maakt het alleen nog maar meer belangrijker om als bedrijf aan website optimalisatie te doen!

Wij bij InfoTrade hebben onze ervaringen omgezet in een advies dat we baseren op de knel- en verbeterpunten van jouw website. Wij kunnen een voorstel doen om bepaalde wijzigingen door te voeren. En die doorvoeringen testen we dan via een A/B test of een multi variatie test.

Tools

Wij gebruiken de modernste tools om je website te kunnen testen en optimaliseren. Zo gebruiken wij Visual Website Optimizer. Deze betaalde tool zetten wij voornamelijk in om multivariatie testen mee uit te voeren. Een voordeel van de Visual Website Optimizer is dat er na het installeren van een eenvoudige code op de website een vrij uitgebreide test kan worden opgezet.

Ook Optimizely is een tool dat wij graag inzetten. Het biedt verschillende testen aan, maar kijkt ook verder dan dat. Optimizely kijkt naar het aantal pagina’s op je website: kunnen er niet een aantal pagina’s weg, zodat er minder afleiding is van het uiteindelijke doel (converteren)? Maar ook test het consistent hoe de conversie verbeterd kan worden bij elke stap die er wordt gezet. Dit wordt gedaan door middel van het volgen van de flow van de bezoeker op je website.

Daarnaast biedt Google Analytics een gratis geavanceerde Web Analytics programma aan. Deze tool is makkelijk te implementeren, het kan geïntegreerd worden met Google AdWords en het biedt uitgebreide en geavanceerde website informatie aan.

Google Analytics: Wat gebeurt er na de klik?

Een website optimaliseren komt veel bij kijken. Ook is het van belang om gevonden te worden in Google. InfoTrade kan desgewenst Google Analytics meenemen in de optimalisatie van de Google AdWords campagne.

Meer informatie hierover? Bel ons gerust op 023 – 540 6085 of stuur een bericht via het contactformulier.