Het is van groot belang om te weten wat bezoekers op je website doen. Kunnen zij vinden waar zij naar zoeken? Waar haken je bezoekers af en heb je dus weinig conversie? Antwoord op deze vragen krijg je door conversie optimalisatie in te zetten. Dat resulteert uiteindelijk in meer omzet voor je bedrijf!

Website scan

De specialisten van InfoTrade kunnen je website scannen en in kaart brengen wat de mogelijke verbeterpunten zijn. InfoTrade geeft ook advies over hoe bepaalde knelpunten het beste opgelost kunnen worden. Het doel dat wij hierbij voor ogen hebben is om de bezoekers langer op de website te laten blijven, terug te laten keren en dus converteren!

Case ToneControl

Real-time gepersonaliseerde productaanbevelingen op de website (homepage, productpagina’s en winkelmand)  het sturen van een e-mail naar winkelmandverlaters een “back in stock reminder” hebben ervoor gezorgd dat mensen sneller vinden wat ze zoeken en dat relevante cross-sell artikelen worden getoond.
Toon, ToneControl
Naar case omschrijving

Conversie optimalisatie testen

Als de knel- en verbeterpunten in kaart zijn gebracht, is het tijd om deze te testen! InfoTrade beschikt over verschillende tools om websites te testen. Zo voeren wij A/B en Multivariatie testen uit waarbij dezelfde pagina’s met verschillende elementen tegen elkaar worden getest. Dat stelt ons in staat om te zien bij welke versies de meeste bezoekers converteren. Wist je bijvoorbeeld dat een simpele verandering in de kleur van een knop al tot 30% meer conversies kan leiden? Deze conversies zijn en worden steeds belangrijker. Het feit dat ogenschijnlijk kleine aanpassingen van grote invloed kunnen zijn, maakt het nog belangrijker om als bedrijf aan website optimalisatie te doen!

De specialisten van InfoTrade kunnen hun kennis en ervaring aanwenden om jou te adviseren over de knel- en verbeterpunten van jouw website. Indien gewenst kunnen wij een voorstel doen om bepaalde wijzigingen door te voeren. Nadat wij de noodzakelijke wijzigingen hebben doorgevoerd, worden deze door ons getest via een A/B test of een multi variatie test.

Tools

Wij gebruiken de modernste tools om je website te kunnen testen en optimaliseren, waaronder Visual Website Optimizer. Deze betaalde tool zetten wij voornamelijk in om multivariatie testen mee uit te voeren. Een voordeel van de Visual Website Optimizer is dat er na het installeren van een eenvoudige code op de website een vrij uitgebreide test kan worden uitgevoerd.

Ook Optimizely is een tool die wij regelmatig inzetten. Met deze tool kunnen verschillende testen worden uitgevoerd. Optimizely kijkt bijvoorbeeld naar het aantal pagina’s op je website. Zijn er misschien pagina’s overbodig? Misschien kunnen er een aantal pagina’s weg, zodat er minder afleiding is van het uiteindelijke doel, het converteren? Maar Optimizely test ook hoe de conversie verbeterd kan worden bij elke stap die er wordt gezet. Hiervoor wordt gekeken naar de flow van de bezoekers op je website.

Daarnaast biedt Google Analytics een gratis geavanceerd Web Analytics programma aan. Deze tool is makkelijk te implementeren. Hij kan tevens geïntegreerd worden in Google AdWords en biedt uitgebreide en geavanceerde website informatie aan.

Google Analytics: Wat gebeurt er na de klik?

Een website optimaliseren, daar komt veel bij kijken. Het is ook van groot belang om gevonden te worden in Google. InfoTrade kan desgewenst Google Analytics meenemen in de optimalisatie van de Google AdWords campagne.

Meer informatie hierover? Bel ons gerust op 023 – 540 6085 of stuur een bericht via het contactformulier.