7 oktober 2019

Afgelopen september zijn wij naar Brighton afgereisd voor dé grootste SEO conferentie in Europa: brightonSEO.

Een inspirerende dag waar alle belangrijke ontwikkelingen rondom SEO worden besproken en waardoor we onze SEO kennis naar een nóg hoger niveau hebben kunnen tillen.

Voordat we beginnen met het verhaal, wat is SEO ook alweer? Search Engine Optimization, of in het Nederlands “zoekmachine optimalisatie” is een term die wordt gebruikt voor het optimaliseren van je prestaties en vindbaarheid in de zoekmachine van o.a. Google.

BrightonSEO

Drie man sterk zijn we naar Brighton afgereisd om alle ontwikkelingen te kunnen horen, bespreken en uiteindelijk toe te kunnen passen. We hebben verschillende actuele onderwerpen, tools en nog belangrijker, de toekomst van SEO vernomen.

Efficiency voor SEO

In tegenstelling tot SEA is SEO een lange termijn traject. Iets vandaag aanpassen betekent niet morgen al resultaat. Daarom is het belangrijk om tijdens dit lange termijn traject efficiënt te werk te gaan. We hebben een aantal interessante tips & tricks meegekregen waardoor we sneller en efficiënter met jouw SEO strategie en uitvoering aan de slag kunnen.

Data vergaren vanuit zoekmachine

Tijdens het congres kwamen we in contact met een nieuwe term genaamd Search Presence Intelligence (SPI). SPI is het optimaliseren van de organisatie d.m.v. het vergaren van data uit de zoekmachine. Door op deze manier gebruik te maken van zoekmachines kunnen organisaties waardevolle inzichten verkrijgen die normaliter verborgen zouden blijven. Het inzetten van SPI zal dus niet alleen voordeel bieden aan rankings maar ook aan de gehele business strategie

Gebruiksvriendelijkheid van de website en SEO gaan hand in hand

Metric verkeer zegt niets op zichzelf; engagement en conversie zeggen je meer. Ook het bereiken van nummer 1 in de zoekresultaten zou niet je streven moeten zijn. De uitdaging ligt in het behouden van de positie. Daarnaast als je op nummer 1 rankt maar Google merkt op dat bezoekers snel bouncen om vervolgens naar de pagina van de concurrent te gaan, dan heeft dit effect op jouw positie. Focus je daarom specifiek op het verhogen van de gebruikersvriendelijkheid van de website.

Bovenstaande is het tipje van de sluier. Ben je geïnteresseerd geraakt in hoe we jouw website kunnen optimaliseren voor de zoekmachine? Neem dan vrijblijvend contact op voor advies. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 09:00 tot 21:00 uur op 023 540 60 85