InfoTrade specialist in Automotive Marketing

Ongeveer 30% van de klanten van InfoTrade is actief in de automotive sector. Hieronder vallen grote en kleine leasemaatschappijen, autodealerbedrijven, autobedrijven, toeleveranciers, dataleveranciers, etc.

InfoTrade is ontstaan vanuit de autoleasing Marktplaats LeaseTrader. De wortels van ons bureau liggen dus bij automotive en leasing. De zusterbedrijven LeaseTrader en LeaseVergelijker realiseren samen 100.000 bezoekers per maand!

Kennis

Onze enorme kennis van de markt en vooral ook van de ‘customer journeys’ die klanten afleggen voor het kopen of leasen van een auto maken ons tot een veelgekozen partner voor automotive bedrijven. Hiervoor werken wij ook nauw samen met Google die ons continue cijfers en onderzoeken m.b.t. de automotive markt verstrekt.

We werken op online gebied samen met online publishers en maken gebruik van elkaars kennis en soms ook data. Zo hebben we een cookie sharing network opgezet waardoor onze klanten in staat zijn heel gericht te adverteren in specifieke niche doelgroepen.

Als AdWords specialist weet InfoTrade dat het beheren en optimaliseren van AdWords campagnes zeer arbeidsintensief is. Google voegt regelmatig functionaliteiten toe en wijzigt af en toe instellingen en dat daardoor zijn actuele kennis en gestructureerd beheer essentieel.

Campagnes

We adverteren op alle gangbare platformen zoals Google, YouTube, Facebook  Bing en LinkedIn. Een slimme Facebook campagne, remarketing met een pakkende YouTube video, een hoog converterende AdWords campagne? InfoTrade heeft de ervaring om dit te realiseren en onze ideeën zetten we graag in voor uw organisatie!

Voorbeeld van een effectieve automotive campagne: een persoon heeft interesse in een bepaalde auto en bezoekt gedurende zijn oriëntatieproces de website van onze klant (dealer of leasemaatschappij). Gezien er op die website een speciale code is geplaatst ziet de gebruiker na zijn bezoek advertenties met de bekeken auto op andere websites verschijnen en ziet hij in Facebook de bekeken auto en vergelijkbare aanbiedingen. Dit noemen we dynamische remarketing.

Door gegevens van een CRM systeem te koppelen aan de campagnegegevens zijn we voor bijvoorbeeld leasemaatschappijen in staat om het rendement per rijdende leaseauto te achterhalen. Met deze kennis kan de digitale marketing strategisch ingepland worden om de beoogde doelen (bijvoorbeeld omzet) te realiseren.

Bent u actief in de automotive markt en zoekt u een no-nonsense partner voor uw media-inkoop en online marketing? Dan bent u bij InfoTrade aan het juiste adres. Neem contact op voor een vrijblijvende afspraak met een van onze automotive specialisten!