5 december 2019

Oprichter Wilbert Philippo heeft in samenwerking met DCDW een aantal interessante podcasts opgenomen. Het achterliggende doel van deze podcasts is het delen van kennis om de online automotive beter te maken. Doe er je voordeel mee en beluister ze alle drie!

♬ Podcast 1: Autokopers voeden in de aankoopfase

In de autoleasebranche is het vaak een grote uitdaging om online marketing kanalen op een juiste manier in te zetten. Grote dealerholdings, leasemaatschappijen en andere mobiliteitsbedrijven vallen uit gewoonte terug op zichtbare reclames op de radio, tv en billboards, omdat kennis van online marketingcampagnes vaak ontbreekt. Dit terwijl online marketing kanalen het mogelijk maken om potentiële kopers continu te voeden met (nieuwe) informatie om de koopbereidheid te stimuleren. De onderstaande podcast gaat dieper in op behoeften van kopers in de aankoopfase.

Beluister hieronder podcast 1 van DCDW gehost door Paul de Vries:

 

♬ Podcast 2: Met data naar effectieve Facebook campagnes

Facebook weet het meteen als iemand op zoek is naar een auto. Als dealerbedrijf is het daarom een gemiste kans als je niet in beeld bent bij mensen uit de regio die interesse hebben in jouw product. Je kunt de data van Facebook gebruiken om je zichtbaarheid aanzienlijk te vergroten. Houd in gedachte dat pure aantallen niet zoveel zeggen, het gaat meer om de kwaliteit. In deze podcast wordt uitgelegd hoe je Google Analytics kunt gebruiken om inzicht te krijgen in de customer journey van een (potentiële) klant. Voor dealers is het bijna noodzakelijk om deze data goed te bestuderen als wilt je weten of je online marketingbudget goed besteed is en of websitebezoekers voldoende converteren in sales.

Beluister hieronder podcast 2 van DCDW gehost door Paul de Vries:

 

♬ Podcast 3: Inhaalslag Facebook – doelgericht adverteren

Autodealers zijn nog heel erg gefocust op het genereren van conversies. Logisch, maar branding van je merk en je bedrijf is nét zo belangrijk. Wilbert legt in deze podcast uit hoe autobedrijven kanalen zoals mobiel, video en Facebook kunnen inzetten om meer aanwezigheid te creëren. En moet je hier als autobedrijf zelf tijd en energie in investeren, of is het raadzaam om dit uit te besteden?

Beluister hieronder podcast 3 van DCDW gehost door Paul de Vries: